Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

این مطلب در ادامه مطالب آموزش نصب و تعمیرات آیفون تصویری منتشر می شود.

در بحث خراب شدن درب باز کن های تصویری مواردی مانند آبی شدن تصویر، قطع شدن صدا ،عمل نکردن در باز کن ،سوت کشیدن آیفون ،نویز تصویر و صدا و ... امکان دارد رخ دهد که در مطالب قبل به آنها پرداخته شد.یک سری موارد وجود دارد که می تواند بسیار خاص باشد که برای عیب یابی نیاز به تجربه و صرف وقت دارد.به تعدادی از این موارد که شاید اندک هم باشند و حاصل تجربه بنده در عیب یابی های مختلف است اشاره می شود شاید گره گشا از کار کسی باشد.

tamirat

1-آیفون تصویری گاهی تصویر دارد و گاهی تصویر ندارد.

بحث تصویر در آیفون تصویری می تواند موارد بسیاری را شامل شود.علاوه بر قطع شدن سیم تصویر که باعث قطع شدن تصویر می شود .موارد بسیار دیگری می تواند باعث قطع شدن تصویر شود.
از جمله موارد معمول دیگر میشود به سوختن دوربین ، خراب شدن برد پنل ،خراب شدن برد ال سی دی، خراب شدن برد صوت مانیتور ،یا قطع شدن تغذیه پنل اشاره کرد که این موارد در مطالب دیگر سایت بیان شده است اما چند مورد از موارد خاص در ادامه بیان می شود.

آیفون گاهی اوقات تصویر دارد بعضی اوقات ندارد می تواند از موارد مختلفی باشد که اشاره می شود.
۱_ سیم ها در مسیر دچار آسیب شده است بعضی اوقات رطوبت باعث قطع شدن تصویر و نویز می شود.
۲_ برد صوت پنل به دلیل رطوبت یا بارندگی دچار آسیب شده است .
۳_ سوکت ها در پنل و مانیتور دچار سولفاته شده است و قطع و وصل می شود.
۴_ برق ورودی تغذیه و مانیتور اشتباه متصل شده است.

5-سولفاته گرفتن سوکت و قطع شدن اتصالات سوکت چه در پنل و چه در مانیتور باعث قطع شدن تصویر یا صدا می شود.

 

موردی بود برای خرابی تماس گرفتند و برای عیب یابی مراجعه کردیم.مورد بدین صورت بود که آیفون درست کار می کرد ولی بعضی اوقات به یکباره قطع می شد و کلا هیچ کاری نمی کرد.
ابتدا تمامی موارد از جمله پنل و مانیتور مورد برسی قرار گرفت همه چیز سالم بود تا اینکه ورودی تغذیه پنل را مورد برسی قرار دادیم دقیقا مشکل از تغذیه پنل بود .چگونه ؟!!!
برق ورودی این پنل از کنتور واحد دیگر گرفته شده بود زیرا ساختمان کنتور عمومی نداشت و دو واحده بود زمانی که طبقه اول به مسافرت میرفته کنتور منزل خود را قطع می کرده این امر باعث قطع شدن تغذیه پنل و در نتیجه قطع شدن کل سیستم آیفون میشده است.

یکی از موارد دیگر در زمینه نداشتن تصویر مانیتور به صورت چشمک زن شده بود. بعضی اوقات درست کار می کرد و بعضی از اوقات خراب در لحظه اول به نظر می رسد که آیفون خراب است که این مورد رایج است و مربوط به خرابی تغذیه مانیتور است.
آیفون مورد تست قرار گرفت آیفون سالم بود . آیفون را مجددا نصب کردیم در کمال ناباوری باز هم آیفون چشمک زن بود سیم های ورودی مورد برسی قرار گرفت کاملا سالم بود تنها یک مورد می ماند برای بررسی و آن هم تغذیه مانیتور بود پس از بررسی متوجه شدیم برق ورودی مانیتور به جای ۲۲۰ صد و ده ولت است دلیل آن هم اشتباه برق کار بود به جای اینکه از سیم فاز انشعاب بگیرد از برگشت شاستی زنگ انشعاب گرفته بود.

یکی از مواردی که بسیار ما را درگیر خودش کرد و بسیار عجیب بود تصویر داشتن یک مانیتور سالم و تصویر نداشتن یک مانیتور سالم دیگر در یک سیم کشی بود.
در یک مورد از نصب ها مربوط به آیفون تصویری تابا مانیتور ۱۰۷۰ برای نصب انتخاب شده بود .نصب به اتمام رسید و تمام طبقات درست عمل می کرد جز طبقه سوم که تصویر نداشت.ابتدا مورد به سمت خرابی مانیتور رفت زیرا یک عدد مانیتور ۲۰۴۳ را در همان طبقه به همان سوکت اتصال دادیم که تصویرما کاملا عالی بود .
پس مانیتور را جهت تست مجدد به شرکت تابا الکترونیک ارجاع دادیم آیفون سالم بود و هیچ مشکلی نداشت .
پس مشکل می توانست از سویچر باشد برای آیفون سویچر تهیه کردیم و باز هم تصویر عمل نکرد.تمامی سیم های واحد سه را توسط اهمتر تست گرفتیم باز هم مشکلی نبود تا اینکه مسیر سیم آیفون را دنبال کردم.دیدم دقیقا پایین مانیتور لوله کشی شوفاژ جدید شده بود هنگام بازسازی یکی از کارگران سیم آیفون را زخمی کرده بود لذا اتصال سیم به لوله باعث افت و بی کیفیت شدن تصویر می گشت دلیل اینکه مانیتور تصویر را نشان نمی داد بی کیفیت بودن تصویر بدلیل خرابی سیم بود.

یکی دیگر از موارد عجیب که باعث ایجاد اختلالات تصویر شده بود و پس از انجام صحیح و خطا عیب یابی مورد پیدا شده اشتباه متصل شدن تغذیه dc به جای AC بود.
این امر باعث شده بود که یک مرتبه تغذیه وصل و یک مرتبه قطع باشد.دلیل این اتفاق می تواند مختلف بودن تغذیه در آیفون های تصویری مختلف باشد که به اشتباه توسط نصاب انجام شده بود.
نکته : در پنل های تصویری بعضی از پنل ها با تغذیه AC و بعضی با تغذیه dc کار می کنند.

2-زنگ تمام واحد ها در یک ساختمان درست است به غیر از یکی ولی زنگ این یک واحد را که می زنیم تمام واحدها زنگ می خورند؟

موردی وجود دارد که بسیار عجیب است و به ندرت رخ می دهد خراب شدن برد صوت یکی از مانیتور ها می تواند باعث آسی شدن کل یک آپارتمان و زنگ خوردن همه مانیتور ها با هم شود .
یک دو واحدی برای نصب حضور پیدا کردیم آیفون ها کاملا سالم به نظر می رسید اما در یک مورد اتفاق عجیبی رخ داد.زنگ طبقه اول را می زدیم طبقه اول زنگ می خورد .اما زنگ طبقه دوم را که می زدیم هم طبقه دوم زنگ می خورد هم طبقه اول ‌.خیلی عجیب بود زیرا اگر سیم ها بهم اتصال می داشت باید در هر دو زنگ هر دو طبقه با هم زنگ می خورد ولی فقط یک طبقه آین مورد را داشت لذا مانیتور طبقه دوم با مانتیور تست تغییر دادیم مشکل بر طرف شد .درتعمیر متوجه شدیم مانیتور طبقه دوم باعث اتصال کوتاه و لذا زنگ خوردن تمامی واحدها می شود.

مورد دیگر زنگ خوردن در آیفون هایی است که شاستی های زنگ آن ها دچار آسیب شده است .چسبیدن پلاتین زنگ باعث یکسره شدن شاستی پنل می شود لذا زنگ هر واحد را که بزنید واحدی که شاستی زنگش خراب شده هم زنگ می خورد.

3-بعضی وقت ها درب باز می شود و بعضی وقت ها خیر

مورد باز نشدن درب به جرات می توان گفت جز اولین موارد خرابی در آیفون های تصویری است و موارد بسیاری را شامل می شود. علاوه بر خراب شدن مانیتور ،پنل ،سیم کشی و قفل می تواند شامل موارد دیگری هم باشد.
مورد اول همان موارد توضیح داده شده در نداشتن تصویر در آیفون تصویری است که شامل خرابی تغذیه ها بود.
مورد دوم که گهگاهی درب باز می شود و بعضی اوقات نمی شود ایراد در سویچر و مانیتور است.این مورد را باید توسط تست مرحله به مرحله عیب یابی کنید.
مورد سوم در رفتن سیم قفل برقی است که گهگاهی سیم وصل است و گهگاهی قطع .
مورد چهارم ضعیف شدن پاور مانیتور این است که گاهی ولتاژ کافی برای باز شدن رله را تامین می کند و گاهی خیر.
مورد پنجم لحیم سردی رله در باز کن است که گاهی عمل می کند و گاهی خیر

یکی از موارد خاص که می تواند باعث اختلال تصویر صدا و خرابی پنل شود و اصلا مورد توجه قرار نگیرد .اتصال سیم در باز کن به بدنه فلزی درب و یا اتصال سیم با رطوبت زمین و یا دیوار باشد.
این امر باعث ایجاد نویز و قطع شدن تغذیه می شود اختلالاتی در تصویر ایجاد می کند و می تواند باعث آسیب رسیدن به پنل و مانیتور شود.
دلیل خراب شدن این سیم گرم و سرد شدن آفتاب شود باز و بسته شدن مداوم درب می باشد.

4-آیفون خود به خود زنگ می زند

زنگ خوردن خود به خودی آیفون هم از مواردی است که عیب یابی آن کمی می تواند پیچیده باشد.خراب شدن سویچر و مانیتور می‌تواند دلیل زنگ خوردن باشد اما دلایل دیگری نیز هست.
عموما تحریک زنگ آیفون تصویری توسط منفی می باشد لذا وصل شدن سیم صدا به رنگ منفی باعث زنگ زدن می شود ..
وصل شدن سیم صدا یا سیم زنگ به بدنه فلزی و یا وطوبت باعث زنگ خوردن می شود.
پس حتما در عیب یابی زنگ خوردن خودکار بدنبال نشتی سیم صدا و تحریک زنگ باشید و مورد دیگر رطوبت نرسیدن به سویچر های پنل است.

5-همه چیز درست است اما نویزشدید صدا در کل واحدها داریم .
نویز شدید که عموما از پنل است می تواند از برد صوت یا میکرون باشد که در اثر اصطلاک قطعات یا آبخوردگی بوجود می آید .
مورد خاصی که می تواند در نویز شدید رخ دهد خرابی یکی از مانیتور ها یا سویچر می باشد که باعث می شود کل واحدها دچار مشکل شوند.
چرا این مورد رخ می دهد دلیل آن این است که سیستم آیفون تصویری یک سیستم مشترک است مانند آسانسور که خرابی آن برای کل یک آپارتمان رخ می دهد.
پنل در باز کن هم مشترک بین تمام واحدها است و خرابی آن باعث اختلال در کل واحد ها می شود.
یک مورد عیب یابی نویز شدید را برایتان شرح می دهم تا موضوع برایتان کاملا روشن شود.
برای یک آپارتمان مراجعه کردیم جهت عیب یابی مشکل نویز شدید صدا بود .ابتدا پنل توسط مانیتور تست مورد بررسی قرار گرفت پنل سالم بود .پس تصمیم به بررسی سیم ها گرفته شد سیم های آیفون هم بدون اتصالی در مدار قرار داشتند .ظ

آیفون به صورت سویچر تکی نصب شده بود پس مورد می توانست از مانیتور باشد یا از سویچر ها .از سمت پنل به مانیتور ها اولین سویچر را در مدار قرار دادیم و بقیه را از مدار خارج کردیم.لذا مشکل نویز ناپدید شد پس ایراد از سویچر ها بود .یک به یک سویچر ها را از پایین به بالا چک کردیم تا اینکه سوئیچر خراب پیدا شد.سویچر خراب باعث ایجاد نویز شدید در کل آیفون می شد.

7- بعضی اوقات در مانیتور نویز صدا و تصویر داریم و بعضی اوقات خیر

ایجاد فرکانس مزاحم ،مشکل در سیم کشی و معیوب بودن مصرف کننده باعث ایجاد خرابی در در باز کن های تصویری می شود.
شاید یکی از مواردی که باعث ایجاد اختلال در صدا و تصویر می شود نامناسب بودن تغذیه ورودی برق مانیتور ها باشد یعنی تغذیه مانیتور از محلی آورده شده باشد که دایم دچار نوسان است.
مانند گرفتن برق از محل دستگاه هایی که جریان زیادی می کشند مانند آسانسور پمپ های آب یا یخچال فریز های قدیمی.
دو نمونه از موارد که شاید جالب باشد بدانید جهت نویز در آیفون ها را خدمتتان شرح می دهم.

یکی از موارد عجیب دیگر که باعث ایجاد نویز در مانیتور می شد لامپ های هالوژن یک منزل بود .برای یک مورد عیب یابی به یک منزل مراجعه کردیم مشتری می گفت گاهی اوقات تصویر نویز دارد و صدا پارازیت و گاهی اوقات خیر.سیستم پنل و مانیتور مورد بررسی قرار گرفت کاملا سالم بود .در حین کار هالوژن های منزل نظرم را جلب کرد که تعدادی از آنها چشمک زن شده بود کلید هالوژن ها را قطع کردم و دیدم که نویز از بین رفت در عین ناباوری مشکل از نویز ایجاد شده از هالوژن خراب بود هالوژن خراب را از مدار خارج کردیم آیفون به درستی عمل می کرد.

مورد دوم یک مورد نصب در یک منزل قدیمی داشتیم که همه چیز درست بود اما نویز صدا در مانیتور ها داشتیم .مانیتور ها را پشت به پشت پنل نصب کردیم باز هم نویز صدا داشتیم تا اینکه مانیتور ها به نمایندگی جهت تست بازگشت داده شد مانیتور ها در دفتر کاملا سالم بودند .موردی که احتمال می رفت باعث این امر شود سیم های زوجی پنل تا مانیتور بود سیم ها را با بالاترین کیفیت سیم مس فویل دار تعویض کردیم صدای نویز کمی کم شد باز هم صدای نویز وجود داشت.فقط یک مورد می ماند تغذیه نادرست مانیتورها دلیل نویز سیم کشی و نویز در برق ورودی متناوب شهری تغذیه مانیتور بود که باعث نویز صدا در مانیتور ها می شد.

در این مورد عیب یابی ها حتما باید پله پله جلو رفت زیرا عیب یابی یک باره کار را پیچیده تر خواهد کرد.

سخن پایانی و روش عیب یابی
در کل در زمینه نصب و تعمیرات در باز کن های صوتی و تصویری می تواند موارد مختلفی رخ دهد که باید توسط تجربه خود و دیگران یا روش صحیح و خطا عیب کار را تشخیص و برطرف کنیم.

مرحله اول اطمینان از سالم بودن مانیتور ها و پنل است

مرحله دوم اطمینان از سیم های متصل شده است

مرحله سوم اطمینان از اتصالات صورت گرفته است

مرحله چهارم چک کردن تغذیه های پنل و مانیتورها است

مرحله پنجم آزمون صحیح و خطا است یعنی جای مواردی که سالم است را با خراب عوض کنیم و عیب را تشخیص دهیم و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

اگر عزیزانی مواردی را تجربه کرده اند و می توانند در اختیار همکاران قرار دهند در بخش نظرات وارد کنند تا دیگران بهره کافی را ببرند .این مطلب با کمک شما عزیزان بروز رسانی خواهد شد.

دیدگاه‌ها  

#1 خزایی 1399-12-15 00:33
سلام ببخشیدسیمهای پشت درکه به قطع کن وصل میشن جفتش شدن برق ودربازنمیشه ولی تصوی داریم مشکل چیه ممنون
سلام نوع در باز کن مهم است و این مورد باید موارد مختلفی چک شود.

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .